Wednesday, October 8, 2008

Produk Makanan Usahawan Melayu

Produk makanan yang dikeluarkan oleh usahawan Melayu tak kurang hebatnya daripada produk-produk yang di import ataupun yang dihasilakan oleh syarikat-syarikat besar yang lain. Usahawan Melayu kini telah mampu menghasilkan pelbagai jenis makanan yang merangkumi makanan minuman, makanan sejukbeku, biskut dan Kek, produk herba, pelbagai jenis sos, perencah masakkan.

Sebahagian daripada usahawan Melayu kini sudah mampu mengekspot produk mereka keluar negara dengan sokongan pelbagai jabatan serta agensi kerajaan seperti MARA, FAMA. Pemasaran produk usahawan keluar negara ini sebahagian tercapai hasil penyertaan usahawan-usahawan melayu ini dalam pelbagai pameran dan ekspo didalam serta luar negara seperti MAHA, MIHAS, Gerak Usahawan dan pelpagai ekspo lagi.

Didalam negara pula produk-produk ini telah pun berupaya memasuki pelbagai pasaraya seperti Mydin, Giant, Tesco, Carefour dan lain-lain luang pasaran lagi. Di samping itu juga FAMA telah pun mewujudkan pelbagai luang pasaran bagi membantu usahawan ini memasarkan produk-produk yang dihasilkan antaranya Pasar Tani, Pasar Tani Kekal, Pasar Tani Mega, Agrobazaar, Pusat Pemasaran Produk (PUSPRO), K-Shoppe, Lazaria.

Marilah kita sama-sama menyokong usaha usahawan ini dengan menjadi pelanggan kepada produk-produk yang halal serta bermutu keluaran usahawan ini.

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.