Tuesday, October 7, 2008

Penawar masaalah kesihatan badan

Satu daripada permasaalahan umat sejagat adalah masaalah kesihatan badan. Setiap yang sihat pasti akan merasai sakit. Apa yang perlu dilakukan oleh mereka yang berpenyakit ini cuba berikhtiar mengubati pelbagai penyakit ini. Setiap penyakit itu pasti ada ubatnya cuma jika setelah dicuba, belum juga sembuh mungkin kerasian penawar itu perlu diperhalusi.

Saya akan cuba berkongsikan disini beberapa penawar yang mudah diperolehi dan boleh digunakan untuk mengatasi masaalah kesihatan kita.

  1. Madu Lebah Asli
Madu sudah memang terkenal mampu merawat pelbagai jenis penyakit, cuma kita perlu pastikan bahawa madu yang dibeli adalah tulen, serta asli bukannya gula yang dimasak dengan sedikit asid.


2. Air Zam-zam

Air zam-zam yang terdapat di Mekah juga merupakan penawar pelbagai penyakit dan yang penting perlu kita amalkan meminumnya setiap hari bagi mengekalkan kesihatan badan.

3. Minyak Kelapa Dara

Minyak kelapa dara juga mampu mengatasi pelbagai masaalah kesihatan, yang penting pastikan minyak kelapa dara itu asli serta tulen dan sentiasa diamalkan memakannya.

4. Trace Mineral

Sebagaimana asal kejadian kita daripada tanah, badan kita perlu mempunyai kandungan mineral yang mencukupi untuk ia berfungsi dengan baik. Ketiadaan bahan-bahan mineral dalam bentuk ionik boleh menganggu kesihatan badan.

Untuk keterangan lanjut sila KLIK>>>MINERAL

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.