Thursday, October 16, 2008

Makanlah Buah-Buahan Tempatan Lazat Berkhasiat

Buah-buahan tempatan juga tidak kurang hebatnya bahkan sesetengah buah-buahan tempatan ini lazat dan amat berkhasiat. Buah-buahan tempatan juga boleh diperolehi pada harga yang berpatutan. Untuk menggalakan kita memakan buah-buahan tempatan ini kita juga perlu mendidik generasi akan datang untuk memakan buah-buahan tempatan ini dengan mengajar anak-anak kita memakan buah-buahan tempatan ini.

Pada hari ini buah-buahan tempatan juga telah dieksport keluar negara dan sesetengah buah tempatan ini kini menjadi kegemaran masyarakat dinegara barat.


Selain makan buah tempatan dalam bentuk segar, kita boleh juga membuat pelbagai produk daripada buah-buahan tempatan ini seperti rojak, jus, jeli, jam, jeruk, acar buah-buahan, 'punch', kek.



Selain makan buah-buah tempatan juga boleh dibuat hiasan, ukiran hantaran perkahwinan, hiasan digelas minuman dan pelabagai jenis produk. Manggis, Buah Naga antara buah yang memberi nilai kesihatan yang tinggi.

1 comment:

Anonymous said...

sgtla setuju...

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.