Tuesday, September 16, 2008

Produk lama masih boleh dijual dengan laris

Produk lama masih boleh dijual dengan laris jika kita bijak dan tahu kehendak pasaran.Tengok sahaja bagaimana barat merebrand semula ABBA dengan mengwujudkan filem baru Mama Mia yang pada asalnya menggunakan asas kemasyuran kumpulan musik ABBA dengan menggubahsuai untuk golongan muda pada masa kini.
Ini bagi saya satu strategi pemasaran yang cukup baik dan smart, saya jangkakan filem ini akan menjadi top hanya dengan menggunakan populariti yang lama tersedia ada, diolah semula untuk generasi muda !.
Oleh itu dalam pengasilan produk untuk pasaran perkara ini perlu kita ambil kira terutama negara kita yang dikatakan mempunyai bilangan golongan muda sekitar 50% bilangan penduduk. Tip yang dapat kita perhatikan, lihat iklan yang oleh syarikat besar, kemana arah tuju mereka, tiada lain tumpuan kepada golongan remaja dan juga kanak-kanak. Semua ini dibuat setelah kajian yang teliti berkaitan pasaran yang dibuat oleh mereka. Oleh itu kita hanya perlu tiru dan ubahsuai sesuai dengan produk yang kita keluarkan. Produk yang laris perlu memenuhi citarasa pengguna muda ini !.



DACING QUEEN ABBA



MAMMA MIA ABBA



MAMA MIA 2008

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.