Sunday, August 24, 2008

Ikan Keli Dalam Tin Enak Rasanya

Ikan keli dalam tin telah dihasilkan secara komersial oleh syarikat PAWADA Food Industries Sdn.Bhd. yang beroperasi di Sarawak dan saya telah diberikan sampel produk ini oleh seorang kenalan semasa di MAHA 2008.

Ikan keli dalam tin ini didatangkan dalam sos lada hitam atau ' Catfish in black pepper sauce' dengan isian dalam tin seberat 450 gram.Untuk menggunakan ikan keli dalam tin bersama sos lada hitam ini kita cuma perlu keluarkan ikan keli dalam tin ini dan panaskan selama 10 minit ataupun jika menggunakan ketuhar mikro (microwave) panaskan selama 2-3 minit. Rasanya amat enak kerana penggunaan sos lada hitam merupakan satu inovasi yang kreatif kerana sos lada hitam mampu menyerap bau hanyir ikan air tawar ini. Jika di rangking dari 1-10, saya berikan 9 star untuk produk ini dan saya juga mencadangkan anda mencuba produk ikan keli dalam sos lada hitam ini.

Bahan yang digunakan untuk membuat Ikan keli tin dalam sos lada hitam ini adalah Ikan Keli segar, sos lada hitam, garam,gula, herba dan rempah ratus yang dapat menambahkan keenakan rasanya. Penghasilan ikan keli dalam tin ini, dapat memperluaskan pasaran hasilan keli disamping menjual secara segar dan ikan keli dalam tin ini boleh dieksport keluar negara kerana produk dalam tin ini boleh tahan lama iaitu lebih kurang 3 tahun.

1 comment:

Unknown said...

salam tuan tanah,
still ada lagi ke produk ni di pasaran?
boleh tak inform kat mana saya boleh dapatkan produk ni?
tq...

yuzry1102@yahoo.com

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.