Saturday, August 9, 2008

7 Panduan Membeli-belah Di Cameron Highland.

Semasa berada di Cameron Highland, saya juga berpeluang meninjau pasaran dan beberapa tempat membeli belah disini. Terdapat pelbagai produk di jual di Cameron Highland ini tetapi ada juga produk-produk yang dikira wajib beli di Cameron Highland, kalu tidak di kira tak sah la kalau datang tak beli !.

Bila kita berada di Cameron Highland ini produk yang dikira termasuk wajib beli..adalah Strawberyy Cameron Highland, Sayur-sayuran segar Cameron Highland, Bunga-bungan samada segar atau kering, jagung Cameron Highland serta Teh Cameron Highland yang tersohor itu. Jika bajet kecik boleh beli key chain ka..untuk kawan-kawan kat opis dan yang dok tunggu kat rumah. Ini kena beli la..jika tidak..mm..ini ayat yang keluar "Aik pi Cameron Highland balik tangan kosong aje ?"....aku dak kena la ...

So macam mana nak dapat best price ataupun value for money...Ini saya kutip daripada sahabat yang tinggal di Cameron Highland la...

  1. Jangan pergi ke Cameron Highland musim cuti, tak kirala cuti sekolah, cuti public holiday ka..orang terlalu ramai..tapi masa ni la kita nak pi..ye dak...apelah petua kawan aku ni. Tapi aku tahu dia cakap dari hati yang ikhlas. Kalau time ni..hotel penuh, jalan jam kat Cameron Highland..nak shopping pun kurang selesa, tambah lagi nak parking...mahu baje kurang-kurang RM1000.00 ni..tapi sekali sekala bawak famili apa salahnya. Booking hotel awal-awal, pergi dan letak kereta kat hotel..shoping jalan kaki lah. Cuaca di Cameron Highland tak de la panas macam KL..so jalan kaki..baik untuk kesihatan..tapi kalau musim sejuk elok bawa sweeter la, tambah kalau bawa anak-anak, sejuk la..

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.