Saturday, April 11, 2009

Tekonologi Hijau

Teknologi hijau itulah satu perkataan baru yang bermain dalam minda saya pada hari ini. Bila mencari di internet maka terjumpa makna teknologi hijau ini yang bermaksud teknologi baru yang perlu ada dalam masyarakat hari ini.

Teknologi Hijau merupakan tekonologi yang digunakan untuk pembangunan kehidupan manusia tanpa menjejas ataupun merosakkan alam sekitar yang kita diami. Teknologi hijau merangkumi pelbagai aktiviti kehidupan yang mampu mengekalkan persekitaran kehijauan dalam kehidupan kita. Jika kita menggunakan bahan bakar kita guna biodisel bahan yang berasal dari alam tanpa menjejaskan persekitaran.

Teknologi hijau ini juga boleh melibuti aktiviti kitar semula dan pelbagai aktiviti pembangunan yang mengawal alam sekitar. Namun sudah pasti akan ada pelbagai tafsiran berkaitan teknologi hijau ini.




1 comment:

apekhaikal said...

dok leh aku tgk gmbo hok last tu...aduilah..guane tu..ngempen ke?

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.