Saturday, December 20, 2008

Patah Sayap Bertongkatkan Paruh

Patah sayap bertongkatkan paruh, namun gunung daik ku daki jua..Itu usaha yang saya lakukan 2 minggu lepas kerana modem internet rosak sebab itu tak boleh nak up date blog ini. Namun begitu situasi penternakkan ikan keli kami di sungai Terengganu ni, masih terkawal, syukur Alhamdulillah.

Musim hujan ni masih belum berakhir, ikan keli makin laris dipasaran kerana kekurangan sedikit ikan-ikan laut kerana keterbasan nelayan pantai dan laut mencari ikan akibat laut tak menentu gloranya. Ikan keli kami sentiasa ada pembeli yang menanti kerana apa pun harga ikan keli kami masih dalam keupayaan pemborong untuk membeli dan inilah kelebihan ikan keli sungai kerana rasa atau bau lumpurnya kurang sedikit berbanding dengan ikan keli kolam, ini pandangan peribadi saya sahaja sebab bau dan rasa sebenarnya tertakluk kepada deria serta cita rasa individu.

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.