Saturday, September 5, 2009

Rahsia Terbaru Menternak Ikan Keli Menguntungkan !


Inovasi dan pembaharuan dalam penternakan ikan keli mampu menghasilkan mampu memberikan pulangan yang lumayan kepada penternak ikan keli. Kini rahsia inovasi dalam penternakan ikan keli ini telah dibongkarkan oleh En. Abd.Rahman Jamaan dalam sebuah ebuku yang bertajuk Panduan Pembenihan dan Penternakkan Ikan Keli. Ebuku ini akan membimbing anda kaedah pembenihan dan penternakan ikan keli dengan teratur dan seterus memberikan pengetahuan yang luas teknik untuk menghasilkan anak benih sendiri dan ini memastikan dapat menjimatkan kos serta memastikan bekalan benih ikan keli sentiasa mencukupi untuk keperluan penternakan anda. Penghasilan benih anak ikan keli perlu diketahui oleh penternak ikan keli jika tidak akan sentiasa bergantungan dengan pembekal benih anak ikan keli.

Cuba anda bayangkan , jika anda telah ada market untuk pasaran ikan keli anda, tiba - tiba anda tiada stok atau tidak mendapat benih anak ikan keli daripada pembekal anda, bagaimana anda hendak meneruskan perniagaan ikan keli anda. Ataupun harga benih yang dijual terlalu mahal yang menjadikan kos penternakan ikan keli anda tidak lagi mengguntungkan anda. Ingatlah benih anak ikan keli bukan barangan kawalan kerajaan, pastikan anda tidak dimanipulasikan dalam industri keli ini.

Disamping itu juga ebuku ini menerangkan bagaimana ikan keli hanya diberikan makanan organik sekali dalam tempoh 3 bulan dan mampu menjimatkan kos dan pulangan yang lumayan. Oleh itu bagi mereka yang bercadang untuk menternak ikan keli dengan kaedah terkini serta menguntungkan, saya syorkan kepada anda memiliki buku ini.

Klik di sini untuk mendapatkan >>>>>> PANDUAN MENTERNAK IKAN KELI <<<<<<

Panduan menternak ikan keli.

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.