Saturday, July 26, 2008

Ada Internet & Handphone....Duit..Masyukkkk...

Jika anda ada internet dan/handphone anda sebenarnya mampu menjana pendapatan yang lumayan !. Jika anda menjalankan perniagaan maka amat perlu anda cuba memasarkan melalui internet. Kita perlu memiliki laman web dan memasarkan produk melalui laman web.Ini kerana amat rugi jika anda tidak memiliki laman web kerana semakin ramai pengguna menggunakan internet pada hari ini.

Pengguna internet semakin meningkat diseluruh dunia, pada hari ini pengguna internet dinegeri china telah pun mengatasi pengguna internet di USA. Lihat sahaja lapuran berita harian online hari ini;

Internet: China atasi AS

BILANGAN pengguna internet di China telah meningkat kepada 253 juta, mengatasi Amerika Syarikat (AS) untuk muncul sebagai yang terbesar di dunia, di sebalik langkah kerajaan negara itu mengawal kegiatan melayari laman web. Perangkaan Pusat Rangkaian Maklumat Internet China (CNNIC) menunjukkan penggunaan laman web di negara itu meningkat 56 peratus setakat akhir bulan lalu.

CNNIC berkata, pengguna internet di China ketika ini mewakili 19.1 peratus daripada jumlah penduduknya, dan ia dijangka terus mengalami pertumbuhan pantas.Pengguna internet di AS dianggarkan berjumlah 223.1 juta orang bulan lalu, berdasarkan laporan syarikat penyelidikan, Nielsen Online. Manakala, The Pew Internet and American Life Project meletakkan penguasaan dalam talian AS pada kadar 71 peratus. “Ini kali pertama perangkaan ini melepasi AS, menjadikan jumlah pengguna internet di China yang terbesar di dunia,” kata CNNIC.Katanya, kerajaan negara itu menggalakkan penggunaan internet untuk perniagaan dan pendidikan tetapi menyekat unsur pornografi dan subversif. - AP(Petikan Berita Harian Online).

Pemilikan laman web membolehkan kita menembusi pasaran global dengan lebih mudah pada kos yang jauh lebih rendah pada padangan saya kurang pun daripada RM1000.00. Di negara kita sendiri pun internet semakin menarik perhatian penduduk Malaysia yang berjumlah 27.5 juta. Pelanggan internet semakin meluas sebagai contoh rujuk laman web ini http://www.melur.com/myherba.asp

Begitu juga penggunaan hanphone pun semakin meningkat, lihat statistik yang dipetik daripada http://www.skmm.gov.my. Kita sebenarnya mampu menjana pendapatan melalui handphone ini dengan memasarkan produk prepaid melalui handphone.

Jika anda minat layari. : http://prepaid4u.net/?id=phonemoney



Pengguna PraBayar Semakin meningkat, ini satu peluang untuk menjual prepaid mula memasarkan produk prepaid anda hari ini, layari laman web ini dan daftar keahlian PERCUMA SEKARANG di http://prepaid4u.net/?id=phonemoney

Pengguna Internet juga semakin meningkat, peluang pemasaran melalui laman web terbuka luas untuk kita rakyat Malaysia, rebutlah peluang ini.

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.