Sunday, February 15, 2009

Mata dan Telinga Boleh Di Tipu

Pada hari ini dengan pelbagai teknik dan taktik, manusia amat mudah ditipu dan diputar belitkan. Saya yakin dalam keadaan kesempitan, ramai yang akan mengambil kesempatan. Oleh itu berhati-hatilah dengan apa yang ada dalam dompet anda kerana ia boleh dilenyap dengan mudah kerana pelaburan ataupun skim-skim yang kononya menjanjika kita cepat kaya tanpa berusaha.

Walaupun ada bukti fizikal maupun gambar serta paparan akuan bank-bank yang terkemukakan bersama surat sokongan kerana semua ini boleh dibuat dengan teknologi terkini dan juga pada hakikatnya mata dan fikiran kita sememangnya boleh ditipu dengan pelbagai ilusi.

Lihat contoh ilusi yang dipaparkan dibawah;






Tengok video ini;



Dan ini

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.