Tuesday, June 10, 2008

Penternakan Ikan Keli dalam politank

Ikan keli juga boleh diternak secara kecilan dalam poliktank. Teknologi penternakan ikan keli dalam politank ini menjadikan ikan keli mampu diternak oleh setiap daripada kita, walaupun kita tinggal dirumah teres.

Bagi saya ia amat menarik sebab tiada lagi kolam yang perlu digali yang mana memerlukan kawasan yang luas sedangkan tanah amat terhad pada masa ini.



Politank.


Politank berisi anak ikan keli


Anak ikan keli dipelihara dalam politank.


Politank untuk ternakan keli

1 comment:

Anonymous said...

kat mana projek ni, kalau boleh saya nak melawat dan brp harga politank yg digunakan?

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.