Sunday, August 17, 2014

CARA MUDAH NAK DAPAT IKAN


Selain membela ikan keli atau ikan-ikan lain,cara senang nak dapat ikan tanpa pelaburan yang besar adalah menangkap ikan samaada di sungai ataupun dilaut.

Hasil tangkapan ikan boleh diguna untuk masakan keluarga atau pun dijual untuk menambah pendapatan.

Saya tertarik dengan dua aktiviti menangkap ikan yang popular iaitu memancing dan juga menjala ikan.

Aktiviti memancing ini amat menyeronokan terutama semasa ikan mula menggigit umpan kita serta masa perlawanan tarik menarik antara kita dan ikan yang dah terkena pancing..

Memancing ini boleh kita lakukan bersama keluarga dan anak - anak.. lihat video ni...


Begitu juga menjala ikan terutama di sungai..cer lihat rezeki kawan kita ni.. 



No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.