Saturday, November 3, 2007

Kursus Pemeliharaan Ikan Keli

Untuk membolehkan pemeliharaan ikan keli saya lebih menguntungkan, saya juga pernah menyertai pelbagai kursus pemeliharaan ikan keli dan juga ikan air tawar yang lain, dibeberapa tempat dinegara kita ini. Pada masa kursus ini, kita diajar bagaimana membuat kolam, membuat benih dan cara-cara terbaik untuk memelihara ikan air tawar ini.

Kursus pembenihan ikan keli, saya diajar cara-cara hendak menghasilkan anak -anak ikan keli. Kursus ini amat menarik dan menyeronokan kerana saya dapat belajar perkara -perkara baru disamping bertemu dengan kawan - kawan pemelihara ikan yang lain.


Kolam ikan air tawar


Ikan ditimbang



No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.